Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (Dz. U. z 2014r., poz. 1195).
Petycje kierowane do Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Ciechanowie można nadsyłać:
- pocztą tradycyjną na adres:
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
ul. 17 Stycznia 7
06-400 Ciechanów - pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@pcpr-ciechanow.pl
- doręczać osobiście do Sekretariatu PCPR, przy ul. 17 Stycznia 7, pok. 102 w godzinach 8.00 – 16.00 od poniedziałku do piątku.
Prosimy o oznaczenie przesyłek dopiskiem „PETYCJE”
Zgodnie z ustawą petycja powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (ulicę, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość); jeśli petycję składa grupa podmiotów należy wskazać reprezentującą ją osobę;
- jeśli petycja składana jest w interesie innej osoby musi to nastąpić za jej zgodą, wyrażoną w formie pisemnej, którą należy dołączyć do petycji;
- wskazanie przedmiotu petycji, którym zgodnie z art. 2 ust. 3 ustawy o petycjach: „może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji”.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawiane będą bez rozpoznania.
Do petycji należy załączyć podpisaną Informację o przetwarzaniu przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie danych osobowych w obszarze petycji